שיווק שותפים או אפיליאייט , איך מתחילים ומה עושים

אם החלטתם ובצדק להיכנס לאתר מהתחומים המרתקים ביותר בעולם הדיגיטל, כדאי שתאמצו לעצמכם כמה כללים בסיסים בטרם אתם רצים לשפוך כסף רב על הפרסום בכדי לחכות לרעשי הצלצול של הקופה הרושמת דבר אשר לרוב מתגלה כלא פשוט ולאחר השקעת כספים ומשאבים רבה.

אם החלטתם ובצדק להיכנס לאתר מהתחומים המרתקים ביותר בעולם הדיגיטל, כדאי שתאמצו לעצמכם כמה כללים בסיסים בטרם אתם רצים לשפוך כסף רב על הפרסום בכדי לחכות לרעשי הצלצול של הקופה הרושמת דבר אשר לרוב מתגלה כלא פשוט ולאחר השקעת כספים ומשאבים רבה.
תגדירו מטרה, מה אתם באמת רוצים להשיג, עסק עיקרי, הכנסה נוספת וכו,.
כמו בכל עסק אתם צריכים תוכנית עסקית! בעיקר בשבילכם, תוציאו את כל מה שיש לכם בראש ותעלו את הכל על הכתב (גם במחשב זה בסדרJ ).
התוכנית העסקית צריכה לפעול לפי מיקוד:
  • מטרה
  • יעדים
  • קהל
  • ודרך.
אם כבר הגדרתם מטרה,  עכשיו תצטרכו להגדיר את היעדים, קהל היעד אליו אתם מכוונים ו דרך.
הבעיה המרכזית שאותה אני מזהה שוב ושוב בפוסטים שונים ברשתות החברתיות זה חוסר התכנון של הדרך.
לרוב , רבים פותחים חשבון בתוכנית שותפים כל שהיא, ואז מקימים קמפיין פרסומי בפייסבוק/ גוגל מתוך ידיעה ברורה במקרה הטוב ואי הבנה עמוקה במקרה הפחות טוב שחלק ניכר מהטראפיק הולך לאיבוד.
האם הדרך הנכונה היא קמפיין ממומן או הקמת בלוג אשר ילכוד את הגולשים, אין אמת אחת לדרך אך יש מדד אחד בעולם האפיליאייט שהוא הכי חשוב והוא מדד הEPC שווי העמלה ביחס ל 100 הקלקות אשר שלחנו אל המפרסם.
אם אתם מרוויחים עמלה של $20 ו 100 הקלקות עלו לכם $10 הרווח הוא $10.
אם 100 הקלקות עלו לכם $20 לא הרווחתם כסף ואם הן עלו לכם $30 הפסדתם כסף!
תתפלאו  אך עסקים רבים בעולם אינם יודעים לחשב עלות גיוס לקוח.
ככלל אצבע, וודאו מהי עלות הגיוס לקוח שלכם , לא משנה באיזה ענף בטרם אתם בונים תוכנית ארוכות טווח.  אם עלות גיוס הלקוח גבוהה ממחיר המוצר/ שירות/ עמלה הרי שאין כל הגיון לקדם את המוצר והשירות, אך אם המטרה היא לבסס את המוצר לטווח הארוך חייבים לקחת בחשבון שעלות גיוס לקוח בטווח הקצר תמיד יקרה יותר מאשר בטווח הארוך.
נכון, בלוג אתר אינטרנט דורש תחזוקה של תכנים ועבודה שהיא קצת יותר "קשה" אך אין ארוחות חינם..
בחירת תוכנית האפיליאייט אותה אתם רוצים לקדם הינה משמעותית!. יש משמעות לתחום, עמלה ובעיקר ההיכרות שלכם עם הנושא. בשיווק שותפים, אם אין לכם ידע והבנה במוצר /שירות מאוד קשה לקדם את התוכנית בצורה יעילה.
מה כדאי לעשות:
להקים אתר/ בלוג/ קהילה קבוצה ולתחזק את התכנים הן בעברית והן באנגלית ובכל שפה שתבחרו.
תגדירו את קהל היעד אותם אתם רוצים למשוך אל הבלוג  שלכם.
איזה תכנים אתם מתכננים להעלות בין אם אתם תכתבו או תשכרו מישהו שיכתוב עבורכם.
ובעיקר, איזה מוצרים/ שירותים עשוייים לעניין את הגולשים שלכם.
לאחר מכן אתם יכולים להמשיך בפעולות הקידום  השונות מתוך ידיעה שאת הגולשים תפנו לאתר ולבלוג שלכם. בשוק האמריקאי ישנן אמהות רבות אשר בנו בלוגים של עבודה מהבית וזאת תעשיה שמגלגלת סכומים גבוהיים מאוד.
רצוי מאוד להשקיע בתבונה ולמדוד כל ערוץ גיוס
תלמדו את התחום לפני שאתם בונים תוכניות ארוכות טווח.
גיא טל